Jak się dowiedział „Rynek Kolejowy”, na torze nr 1 w tunelu w miejscowości Tunel została przekazana do wstępnej eksploatacji górna sztywna sieć trakcyjna. To pierwszy przypadek zastosowania takiego rozwiązania w Polsce.
- Górna sztywna sieć trakcyjna w tunelu w miejscowości Tunel została przekazana do wstępnej eksploatacji na torze nr 1. Wybudowano ją na podstawie trójstronnego porozumienia między Zakładem Linii Kolejowych w Krakowie, Instytutem Kolejnictwa i głównym wykonawcą, hiszpańską firmą Electren S.A. Podwykonawcą jest Zakład Świętokrzyski PKP Energetyka, sprawujący obsługę serwisową – informuje „Rynek Kolejowy” Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.
- Tymczasowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydał UTK. Górna sztywna sieć trakcyjna jest wypróbowywana w warunkach eksploatacji z prędkością do 110 km/h. W oparciu o wyniki prób IK dokona oceny i opracuje opinię. Spodziewanym efektem jest sprawdzenie sieci w warunkach systemu zasilania 3 kV DC i uzyskania bezterminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji na liniach zarządzanych przez PLK oraz możliwość jej stosowania w obiektach inżynieryjnych o obniżonej skrajni – wyjaśnia Krzysztof Łańcucki.